Dymov

2005-10-24

LOs ungbloggare

Jag vill inte vara petig men kan någon förklara detta för mig. Jag kommenterade ett inlägg på kalle larssons blogg och eftersom jag har för vana att kolla i Google efter svar på mina kommentarer förväntade jag mig att jag skulle se min kommentar.

När jag inte hittade kommentaren, gick jag in på hemsidan för att kolla själva inlägget. Men även det var borta! Är det praxis hos LO eller? redigeras inläggen i efterhand på något sätt?

Googles cache. Tyvärr kom min kommentar inte med. Om ni jämför cachen och sidan ser ni att dom skiler sig åt ganska markant! Inget av inläggen som syns i cachen finns på sidan längre.

Konspiration? :)

2 Comments:

  • Det är tyvärr alldeles för många som rensar blad svaren, det är lite synd för att om vi bloggare blir lite mer lyhörda för varandra kan vi på sikt utveckla något som skulle kunna liknas vid kunskap.

    En som är ett föredöme inom politiska bloggar tycker jag är moderaternas Sven Otto Littorin.

    En som rensar lite väl mycket är ALI, ty han rensar även inlägg som inte är oförskämda, utan även sådana som han upplever besvärliga politiskt. Har föresten aldrig sett honom ta intryck.

    Ps Det kan ligga lite i Din åsikt att borgarna får ta över i sämre tider men jag får inte ihop att man behöver att skuldsätta folk med 70 000 för att BNP bara stiger med 1%.

    Men å andra sidan det är mycket som
    man inte förstår

    By Anonymous Anonym, at 4:51 em  

  • Hej Kjell (tror jag att du heter)!

    Ja, Littorin tar ite bort kommentarer, det är även min erfarenhet, när jag frågat obekväma saker har han svarat.

    Jag har svårt att beföma relevansen i siffrorna, som sagt, då måste jag ju göraom det du gjort och det tar ett tag. Dock kan jag säga att socialdemokraterna nu börjar få upp farten på skuldsättandet också:)

    Och det är inte så att alla människor som befinner sig till "höger" om socialdemokrateran är för att alla förtidspensionärer ska leva på sos. Jag tror inte heller på sänkningar av ersättningarna i sjukförsäkringarna med politiska medel och på det sätt som nu sker. Däremot är jag positiv till iden om att arbetslöshetsförsäkringen ska vara just en omställningsförsäkring, och defenintivt att man ska sluta förtidspensionera folk av arbetsmarkansdpolitska skäl (läs Edlings rapport, den är väldigt intressant trots allt rabalder kring den). GP har ju tom själv sagt att folk borde bli avförsäkrade efter ett år eller så, men det var då det...

    Det finns en tydlig skillnad mellan att inte vilja eller ha skäl att arbeta och att inte kunna göra det, och här tror jag att alliansen har hamnat fel, när man inte har varit tillräckligt tydlig i hur man ska skilja på dessa grupper. Men det är inte heller acceptabelt att "gömma" undan arbetslösa, trixa med statistiken och leka skenåtgärder (stimulera utbudet när det inte finns någon efterfrågan på arbetskraft), istället för att göra vardagen lättare för alla småföretag som kämpar ute i landet (är det själv så jag vet).

    MVH Gustaf

    By Blogger admin, at 7:21 em  

Skicka en kommentar

<< Home